Jag är den nya bullkvinnan!

Min far, han är en lustig karl han. Han kom hem för några timmar sen och då visar det sig att han har köpt en dimmlampa till mig, som jag egentligen inte behöver. Vem i hela fridens namn köper en lampa till någon sådär? Haha, det läskiga är att det spökar i den -.- Den har tre ljusnivåer och helt plötsligt så tycker lampan att vi ska ha det lite ljusare här så den bestämmer sig för att gå upp en ljusnivå. Tja.. Jag håller inte riktigt med lampan eftersom jag redan hade två lampor tända. Men det kanske är bra med en spöklampa, så slipper man tända och släcka själv.

Idag har vaccinationssmärtan gått upp vänster axel, nack och huvud. Dock kan jag lyfta min arm en litenliten bit utan att jag avlider, känns skönt!

Jag måste också berätta att idag blev jag chef över bullbakningen till Öppet Hus på vår skola om två veckor. Jag och min trupp ska baka 80 kanelbullar, 60 muffins och 60 chokladbollar. Vilket är mysigt tycker jag, dock är det inte så mysigt när man får höra vår inköpslista som innehåller tex mer än 1,2 kg smör! Det är grejor det. Men det ska bli kul att spendera dagen (dagarna?) här i lilla lägenheten och baka och baka och baka och baka.
Kommentarer (0)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0