En låt av Jenny Karlsson

Den kvällen jag ville bli en delfin - Kenny Jarlsson

miranda har hundramilojoner tår,
hon är speciell för hon har orange hår
hon står på hä på vår jöttestpra äng,
men det har egentligen ingen stor poäng
och rebecca vad ska hända nu igen,
och du är så va´cker när du liggeri min säng,
jag önskar så att jag får vara din vän,

men det kan jag inte nu för jag är hungrig,
för jag är hungrig, huuuungrig,
jag får ingen mat men jag var lyckig då,
för då var jag smal,

min mattelärare heter carl
han skämtar som en gammal banan,
och bertil han kan inte alfabtet,
för att han har något äckligt i öronen.

för jag var hungig,
ni kan inte förstå min hunger,
jag var hungrig, huuungrig,
men jag var lycklig då,
för på den tiden var jag väldigt smal.
Det var den tiden folk tyckte jag var fin,
det var också då jag ville vara delfin,

Men miranda står där står på sin äng,
och sjunger till dom fåglarna som äter på min säng.
För dom är hungriga som jag,
huuungriga precis som du och jag,
Jag önskar jag var så som du.
DDUUUU.
Att slippa bli stor och tjock, lika tjock som nalle puh.
För miranda hon var vacker hon var smal som en banan.
För hennes pappa är danslärare i stan.

Gitarr och sång - Kenny
Kör - Becca
Skrivare - Mirre

Skriven och spelad i en säng i Jennys kök en tisdagsnatt

Kommentarer (0)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0