Slappedag

Woho, idag har vi fått hem betygen och bara för att jag vill vara som Stina så ska jag också slänga ut dom här.

Engelska B: G
Estetisk verksamhet: VG
Historia A: G
Idrott och hälsa: MVG
Matematik B: G
Ensemble A: MVG
Gehörs- och musiklära: MVG
Sceniskt musikprojekt: MVG
Naturkunskap A: VG
Instrument nivå 1: MVG

Okej, en liten resumé.. Det var tur att jag valde musiklinje annars hade mina betyg sett för jävliga ut. Klart.

Idag har jag sov jag till kl ett, det var skööööööönt! Dock ringde min farmor imorse halv 10 och väckte mig först. Eftersom hon är halvdöv så lät det ungefär såhär:

Jag: Hej det är Miranda
Farmor: Hallåååå?
Jag: Hej det är Miranda
Farmor: Hallåååå?
Jag: HEEJ DET ÄR MIRRRRANDA
Farmor: Hallåå? Jag hör dig inte
Jag(skriker): HEEEEEEEEEEEJ
Farmor: Nämen hej! Jag försöker ringa till din pappa
Jag: Du får ringa till hans mobil
Farmor: Vad sa du?
Jag: DU FÅR RINGA TILL HANS MOBIL
Farmor: Jag hör dig inte, vad säger du?
Jag: DUU. FÅÅR. RIIINGA. TILL. HANSSS. MOBIL.

Ja ni fattar.. Pust, det är inte lätt att prata tydligt och prata så lite skååånska som möjligt. Min farmor kommer från Örebro så hon fattar aldrig vad hennes skåna barnbarn säger.. Suck

Nu ska jag ta reda på värför det luktar brända vofflor i hela huset.

Kommentarer (0)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0